ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
ΠΟΣΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΟΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΥΝ ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ ΜΑΣ ;
Ακούμε συχνά από τους ιθύνοντες της Μ. Βρετανίας το επιχείρημα, περί δήθεν διάσωσης των Παρθενωνίων γλυπτών από τον Έλγιν και ό,τι με την μεταφορά τους στη Μ. Βρετανία διασώθηκαν από άλλους που θα μπορούσαν να τα έχουν καταστρέψει ( δήλωση πρώην υπουργού πολιτισμού κ. Ντάουντεν )
Μπάζει τα τελευταία χρόνια νερά η οροφή του Βρετανικού μουσείου !
Τα τελευταία χρόνια έχουν δημοσιευτεί στον τύπο φωτογραφίες και ρεπορτάζ, τα οποία αποκάλυψαν ότι οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, όχι μόνο δεν είναι οι ενδεδειγμένες, αλλά είναι ακατάλληλες για να συντηρήσουν το μεγαλείο του Ελληνικού πολιτισμού.
Τον Δεκέμβριο του 2018 υπήρξε δημοσίευμα ότι δίπλα στα εκθέματα υπάρχουν πλαστικά δοχεία και απορροφητικό χαρτί. Σε τι άραγε θα χρησίμευαν αυτά ; Είναι δυνατόν με τόσο υπέρογκα έσοδα, τόσων δεκαετιών να μην συντηρούν την σκεπή του μουσείου ;
Δείτε το σχετικό βίντεο του 21/12/2018 !
Τον Σεπτέμβριο του 2019, είχαν δημοσιευθεί αντίστοιχες φωτογραφίες, που έδειχναν τις τρισάθλιες συνθήκες που παραπέμπουν σε πλήρη εγκατάλειψη ... πηγή
Τον Ιανουάριο του 2020, εντοπίστηκε αυτή η διαρροή σε μια από τις γκαλερί των Ασσυρίων (10b), η οποία βρίσκεται στο ίδιο τμήμα του μουσείου με τις ελληνικές γκαλερί πηγή
Η "The Art Newspaper" δημοσίευσε φωτογραφία με την κακή κατάσταση της λεκιασμένης στέγης στη γκαλερί γλυπτών του Παρθενώνα, επισημαίνοντας ότι το πρόβλημα χρονολογείται από το 1940, όπου το μουσείο χτυπήθηκε από γερμανική βόμβα. Το 1962, όταν λειτούργησε ξανά η έκθεση μετά από 22 χρόνια, το πρόβλημα στην σκεπή παρέμενε.
Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι το Βρετανικό μουσείο είναι ο πλέον ακατάλληλος χώρος για να στεγάζει τα γλυπτά.
Η ύπαρξη ενός ανεμιστήρα στο έδαφος, και απουσία σύγχρονων συστημάτων κλιματισμού και αφύγρανσης, δείχνει ένα άλλο επίπεδο πολιτισμού ... !
Το μουσείο έκλεισε τον Δεκέμβριο του 2020 λόγω του lockdown και ξανάνοιξε μετά από ενάμιση χρόνο αλλά δεν έγιναν καθόλου εργασίες συντήρησης,
με αποτέλεσμα τον Αύγουστο του 2021 να δημοσιευτούν και πάλι τα ίδια φαινόμενα.
Οι εικόνες αυτές ενισχύουν απόλυτα το δίκαιο και αδιαπραγμάτευτο αίτημα της Ελλάδας για την επιστροφή των Γλυπτών στον φυσικό τους χώρο, δηλαδή στο Μουσείο της Ακρόπολης.
Από τα παραπάνω φαίνεται ξεκάθαρα, ό,τι οι αλλογενείς όχι μόνο δεν δίστασαν να ξεριζώσουν τα γλυπτά του Παρθενώνα από την πατρίδα μας, αλλά μέσα από τις άθλιες συνθήκες συντήρησης, τα εκθέτουν διαρκώς σε κίνδυνο με αποτέλεσμα να προκαλείται σε αυτά διαχρονική κακομεταχείριση και βλάβη.
Στην παρακάτω εικόνα φαίνεται ότι οι επισκέπτες του μουσείου είναι περίπου 6 εκατομμύρια το χρόνο ! Μπορούμε να φανταστούμε για τι έσοδα μιλάμε ;;
Επομένως το μόνο που ενδιαφέρει τους αρχαιοκάπηλους διαχρονικά είναι να βγάλουν κέρδος από την τεράστια κληρονομιά και περιουσία του Ελληνικού Έθνους.
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα, πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη, να πάψουν να είναι αποκομμένα από το μνημείο, στο οποίο ανήκουν και από το οποίο αποσπάστηκαν βίαια, και να κοσμήσουν ξανά την πέτρα φωτός. Ό,τι μας έκλεψαν πρέπει να επιστρέψει πίσω και να αναδείξουμε τον σπουδαίο πολιτισμό μας παγκόσμια.
Μόνο ενωμένοι θα ανακτήσουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά.
Πετρίνα Σαμαρά
Δεν υπάρχουν σχόλια